Játékosok száma: kettő vagy több
Kellékek: egy csomag francia kártya, négy vagy több játékos számára két csomag kártya
Nehézségi fok: a játékban inkább a szerencse, mint az ügyesség a meghatározó
Játékidő: 5-10 perc

Egyszerű játék, melyben a játékosok megpróbálják megszerezni a lapokat. Akinek először fogynak el a lapjai, veszít. Bár a játék nem az ügyességen múlik, a gyerekek élvezni fogják a feszített tempót.

Előkészítés: Megkeverjük a lapokat és kiosztjuk az összes kártyát; négy vagy több játékos számára két csomagra lesz szükség. A lapok képükkel lefelé kupacokban vannak elhelyezve az asztalon, a játékosok nem nézhetik meg őket.

A játék menete

Kezdve az osztó balján ülővel, a játékosok sorban felütik és középre helyezik a felső lapjukat. 2-estől 10-esig a lapoknak nincs értékük, a kör ilyenkor tovább megy. Amint figura – bubitól ászig – jelenik meg, az eljárás megváltozik. Ha egy játékos figurát üt föl, az utána következőnek annyi lapot kell eldobnia, amennyit a figura ér: a bubi egy lapot ér, a dáma kettőt, a király hármat, az ász pedig négyet. Ha a második játékos által a középen levő csomagba leszámolt lapok közt nincs figura, az első játékos kapja meg az egész csomagot és saját lapjai alá teszi.

Más a helyzet azonban, ha a második játékos lapjai közt van figura. Ekkor a játék leáll, akkor is, ha a játékos nem számolta még le az összes lapot, amivel adós. Most az első játékosnak kell eldobnia annyi lapot, amennyit az új figura ér. Ezúttal, ha nem kerül elő újabb figura, a második játékos, vagyis az, aki az utolsó figurát rakta, viszi el a lapokat.

Győzelem

A lapok megszerzésének esélye addig száll egyik játékosról a másikra, míg újabb és újabb figurák kerülnek elő, amikor ezt történik, a játék a fenti ismertetés szerint folyik tovább. Akinek elfogynak a lapjai, kiesik a játékból. A nyertes az, aki végül az összes lapot megszerzi.

 

Forrás: Jim Glenn, Carey Denton: Családi játékok kincsestára, Kossuth Kiadó 2004