Játékosok száma: kettő
Kellékek: papír, írószer (vagy 2 db Upixel táska/uzsi táska/panel) 😊
Nehézségi fok: felnőtteknek és nagyobb gyerekeknek való, de elég könnyű
Játékidő: nagyjából 15 perc fordulónként

A játékosok az ellenfél flottapozícióit próbálják felderíteni a négyzetháló tengerén. A megtalált hajókat „elsüllyesztik” – az nyer, aki megtalálja és megsemmisíti az ellenség teljes flottáját.

Előkészítés: Mindkét játékos kijelöl agy rajzol két 10×10 négyzetből álló pályát, melynek sorait 1-10-ig beszámozzuk, oszlopait pedig A-J-ig jelölik. (Upixeles felületen vízkékkel és feketével jelöltük a két oldalt és nem B7-t mondtunk, hanem zöld3 – fekete4 😊) Az egyiken a saját hajókat jelölik be, a másikon az ellenfél hajóira vonatkozó találatokat követik nyomon. A saját pályára berajzolják a flottát, mely a következőkből áll: egy 4 besatírozott kockából álló csatahajó, két 3 kockás cirkáló, három 2 kockás romboló és négy 1 kockás tengeralattjáró. Ha az ifjú játékosok inkább űrcsatázni vágynak, az egységeket természetesen gond nélkül át lehet keresztelni. a hajókat bárhogy elrendezhetik, akár egymás mellett/alatt/átlósan/L-alakban. Csak arra kell ügyelni, hogy a hajók sehol, még a sarkuknál sem érintkezhetnek egymással. Ha felálltak a flották, a játékosok pénzfeldobással (vagy kő-papír-olló)

Torpedó – A játék menete

Torpedó

Torpedó

A játékosok most az egyes kockák jeleinek (pl. F9, mint a sakknál) bemondásával igyekeznek olyan pontra találni, ahol az ellenségnek hajója van. Többféle szabály szerint játszák, lehet úgy, hogy egy nekifutásra három pozíciót lehet bemondani; a másik fél pedig köteles őszintén nyilatkozni, hogy az adott lövés az ellenfél egy hajójának bármely részét eltalálta-e, és ha igen, milyen hajót ért a lövés. (Később nehezítésként mi úgy játszottuk, hogy nem mondtuk el milyen hajó, csak azt, hogy találat.)
Győzelem: A játékosok egy másik négyzethálón jelölik maguknak, hol támadtak hiába (X), hol talált a lövésük (O). Ha egy adott hajó minden négyzetét kilőtték, a hajó elsüllyed, és ezt be is kell jelenteni. Az nyer, aki előbb süllyeszti el az ellenfél teljes flottáját. (Upixeles mókánál mást színt használtunk a találatra, mint a hajónk jelölésére. 😊)

 

Forrás: Jim Glenn, Carey Denton: Családi játékok kincsestára, Kossuth Kiadó 2004